پنجشنبه، فروردین ۰۶، ۱۳۸۸

طب سنتی ـ قسمت اول

میدونید چرا توی مراسم عزا گلاب زیاد استفاده میشه؟ چرا گلاب می‌ریزند روی لباس و بدن عزادارها؟ چرا توی مراسم عروسی این گلاب استفاده نمیشه؟ چرا وقتی شاد هستیم کسی دست به گلاب نمیزنه؟
به خاطر اینکه گلاب غم زدا است. ترشح ئیدروفین و اندروفین را در مغز متعادل میکنه و احساس آرامش و آسودگی به آدم میده.
شب اگه فکرای بد توی کله‌ات میاد، اگه هی اینور و اونور میشی نمیتونی بخوابی کافیه یک پارچه سفید برداری و روش گلاب بریزی و بگذاری زیر سرت.
تا صبح مثل یک دسته گل میتونی بخوابی.
نسخه دوم هم پیشنهاد میکنم یک لیوان بردارید و یک چهارم آن را عسل بریزید و دو سوم آب جوش و کمی گلاب. قبل از خواب این شربت را صرف کنید ببینید چه حالی میده واسه خواب.
پیتزا از 2500 سال پیش غذای ما ایرانی ها بود! اون موقع روی نان فطیر سرشیر و زرده تخم مرغ می‌مالیدند و بعد کمی روغن حیوانی و توی تنور میگذاشتند و میشد پیتزا سالم.
در ضمن پیتزا قدیم ندیما غذای افراد فقیر در ناپل ایتالیا بود و الان هر‌کی از راه رسیده یه چیزی میچپونه توش و یه اسم جدید میذاره... مثل پیتزا مارگاریتا، اسخولیتا، و بعد یه خروار پنیر پیتزا که عامل اصلی سرطان راست روده هستش.
پیتزا برای بدن کاملا" ناشناخته است. این رو جدی میگم. وقتی یک تیکه پیتزا را صرف میکنیم بدن قاط میزنه و نمی‌فهمه چیکارش کنه؟ و برای هضمش ناخواسته مدت طولانی صبر میکنه تا مواد پروتئینی و کربوهیدات‌ها را شناسائی کنه و بفرسته توی روده و توی این اثنا مواد سرطان زا هم خود به خود جذب مویرگ‌ها خواهد شد. به جاش پیشنهاد میکنم از همان پیتزای سنتی خودمون استفاده کنید.
رفقائی هم که معده مبارکشون ترش میکنه: جوش شیرین را با آب جوشیده ترکیب کنید و نیم ساعت قبل از خواب صرف کنید. نتیجه اش عالیه...
خانم‌هایی که کمر درد دارند، عامل کمر درد شما کفش پاشنه بلند (بیشتر از 4 سانتیمتر) هستش اگر کمتر از دو سال هستش که از کفش پاشنه بلند استفاده میکنید از این به بعد سعی کنید پاشنه کفش شما بیشتر از 4 سانتیمتر نباشد ... ولی اگر مدت زیادیه دارید استفاده میکنید از همان کفش پاشنه بلند بیشتر از 4 سانتیمتر استفاده کنید چون توی این وضع برعکس باعث تشدید کمر درد میشه.
در مورد معجون سپندار، توی استان لرستان، شهر درود و در کوهپایه‌های اشترانکوه گیاهی رویش داره به نام دیوخار (به زبان محلی برخوار) که عامل درد تمام بیماری‌ها شناخته شده. برای اینکه خواص این گیاه حفظ بشه و فلانوییدها و پروسیانیدهای اون از بین نره حتما" باید با عسل ترکیب بشه و برای اثر بخشی بیشتر سیاهدانه هم در آن ترکیب میشود و شب قبل از خواب یک قاشق چایخوری صرف شود. این معجون طبیعی برای بیماران دارای فشار خون بالا، چربی خون، سرطان سینه، سرماخوردگی شدید، چاقی، درد مفاصل و کهولت سن سودمند هستش. با صرف این معجون دیگه سرماخوردگی و مشکلات گوارشی و مسائل خونی به سراغ آدم نمیاد. به همین جهت اهالی لرستان در بخش درود همیشه سالم و با انرژی هستند.

نسخه آنتی بیوتیک قوی گیاهی:
ریشه کاسنی: 40 گرم
تخم خرفه: 15 گرم
گل بنفشه: 15 گرم
شاه تره: 5 گرم
سیاوشان: 15 گرم
پوست بید: 15 گرم
شیرین بیان: 15 گرم
ریشه ها را نیمکوب کرده و همه را مخلوط نموده و پانزده گرم در پانصد سی‌سی آب جوشانده دو استکان قبل از غذا میل نمائید. چرک و عفونت بدن شما را از بین خواهد برد.
یک دستور توپ و کاربردی دیگه برای کسانی که آلرژی دارند و هی راه به راه عطسه میکنند.
سیاهدانه را آسیاب کرده و در روغن زیتون خالص بجوشانید. شب موقع خواب توی هر بینی 3 قطره از این محلول بچکانید. اولش یک کم به خاطر تحریک شدن مخاط های بینی اذیت خواهید شد. ولی پس از 3 روز مصرف کاملا" اثر این آلرژی رفع خواهد گردید.
یادتون باشه: خداوند مهربان درمان هر درد را در ساده‌ترین راه ممکن در دسترس ما قرار داده است.

هیچ نظری موجود نیست: