شنبه، فروردین ۲۲، ۱۳۸۸

حمله بجا وبه حق شریعتمداری به خاتمی

مديرمسئول روزنامه کيهان با انتقاد از خاتمي در حاشيه دومين اجلاس «ائتلاف تمدن ها» در ترکيه، عنوان داشت: آقاي سيدمحمد خاتمي اگرچه ديگر رئيس جمهور نيست و از کانديداتوري براي رياست جمهوري دهم نيز انصراف داده است ولي حضور 8 ساله ايشان در مسند رياست جمهوري کشورمان، چه بخواهند و چه نخواهند بخشي از شخصيت حقوقي جناب خاتمي است که متعلق به شخص ايشان نيست، چرا که اين جايگاه در چارچوب نظام اسلامي و با رأي مردم به دست آمده و به ايشان واگذار شده بود، بنابراين، مي توان و بايد اين بخش از شخصيت حقوقي آقاي خاتمي را امانتي دانست که از سوي نظام و مردم به ايشان داده شده است و با عرض پوزش اگر اين «شخصيت حقوقي» از آقاي خاتمي و يا هر مسئول مشابه ديگري حذف شود، آنچه به عنوان «شخصيت حقيقي» ايشان باقي مي ماند چيز چنداني نخواهد بود. با توجه به اين نکته بديهي و غيرقابل ترديد، جناب خاتمي حق ندارند امانتي را که متعلق به مردم و نظام است به ميل شخصي خود هزينه کنند. وي در ادامه تصريح کرد: روز دوشنبه- 17 فروردين/7 آوريل- آقاي خاتمي که براي شرکت در دومين اجلاس «ائتلاف تمدن ها» به ترکيه رفته بود، با «آندرسون فوگ راسموس» دبيرکل جديد ناتو و نخست وزير سابق دانمارک و از حاميان سينه چاک کاريکاتورهاي موهن عليه ساحت مقدس پيامبر اسلام(ص) دست داده و خوش و بش کرد! اين در حالي است که راسموس نه فقط در دوران نخست وزيري خود از چاپ کاريکاتورهاي موهن و مشمئزکننده عليه رسول خدا(ص) در روزنامه هاي کشورش با افتخار!! حمايت کرده بود بلکه اعتراض ملت هاي مسلمان به اين کاريکاتورها را نشانه دور بودن آنها از تمدن! و آزادي دانسته بود!
مديرمسئول روزنامه کيهان افزود: هنگام انتخاب راسموس به عنوان دبيرکل جديد ناتو، دولت ترکيه با دبيرکلي وي مخالفت کرده بود ولي برخي از رسانه هاي آمريکايي و اروپايي با اين ادعا که وي عذرخواهي کرده است موافقت دولت ترکيه را به عنوان يکي از اعضاي ناتو جلب کردند که البته تاسف آور و غيرقابل توجيه بوده و هست.
شريعتمداري اظهار داشت: ورود راسموس به ترکيه براي شرکت در اجلاس «ائتلاف تمدن ها» با اعتراض شديد مردم اين کشور روبرو شد که در رسانه هاي ترکيه و ساير رسانه هاي جهان بازتاب گسترده اي داشت. درپي اين اعتراض ها مقامات دولت ترکيه از وي خواستند براي احترام به عقايد مسلمانان در جريان اجلاس از ملت هاي مسلمان عذرخواهي کند ولي راسموس با کمال وقاحت اعلام کرد «ما هرگز به خاطر چاپ کاريکاتور عليه پيامبر اسلام از کسي عذرخواهي نمي کنيم»!
شريعتمداري تاکيد نمود: اکنون بايد از آقاي خاتمي پرسيد جنابعالي که سابقه دو دوره رياست جمهوري ايران اسلامي را به عنوان يک امانت با شخصيت حقوقي خود حمل مي کنيد، چرا و به چه حقي با اهانت کننده آشکار به ساحت مقدس پيامبر اکرم(ص) دست داده و خوش و بش کرده ايد؟! به يقين نمي توانيد درباره شخصيت راسموس ابراز بي اطلاعي کنيد، چرا که سر و صداي ملت هاي مسلمان عليه وي، تظاهرات گسترده مردم ترکيه به هنگام حضور شما در آن کشور و مخصوصا، بحث ها و اظهاراتي را که در همان اجلاس پيرامون اهانت هاي راسموس به رسول خدا(ص) صورت گرفته بود به وضوح شاهد بوده ايد. آيا اين اقدام شما، خيانت در امانت نيست؟! مگر «ابولهب» که بود؟ جز آن که با اسلام دشمني مي ورزيد و به پيامبر اکرم(ص) اهانت مي کرد. خب! جناب خاتمي چرا با ابولهب که خدا دست او را بريده مي خواهد، دست داده ايد؟! مگر شما روحاني- آنهم سيد و از ذريه رسول خدا(ص)- نيستيد؟ و مگر لباس پيامبر اکرم(ص) را برتن نداريد؟ کاش فرصتي داشتيد و لااقل چند سوره کوچک قرآن را مي خوانديد و فقط در ترجمه فارسي آيه شريفه «تبت يدا ابي لهب» دقت مي کرديد.
گفتني است راسموس در حالي که دست راستش بر اثر حادثه اي شکسته و بر گردن آويخته بود- عکس ستون اخبار ويژه کيهان امروز- در اجلاس ترکيه حضور يافته بود. مديرمسئول توانمند روزنامه کيهان همچنين با مخاطب قرار دادن هواداران محمد خاتمي نوشت: «نگارنده ديروز از نوشتن اين نوشته خودداري کرد با اين اميد که هواداران آقاي خاتمي اندکي غيرت ديني به خرج داده و با انگيزه حمايت از حريم رسول خدا(ص) در سايت ها و روزنامه هاي خود به ايشان اعتراض کنند. اما، متاسفانه اين اميد، واهي بود و آقايان که چپ مي روند و راست مي نشينند و درباره سجاياي اخلاقي آقاي خاتمي داد سخن مي دهند، باز هم مثل هميشه با نگاه به منافع حزبي، مهر سکوت بر لب زدند و...»آیا واقعا کسی درایران بزرگ پیدا نمی شه جلوی این سید نا اولاد پیامبر را(محمد خاتمی ) را بگیرد؟

هیچ نظری موجود نیست: