پنجشنبه، تیر ۲۵، ۱۳۸۸

این دو زن ، «مروه الشربینی» و ندا

۱- شهیده حجاب «مروه الشربینی» در دادگاه شهید شد در حالی که ندا در وسط آشوبهای خیابانی به قتل رسید.
۲- شهیده حجاب «مروه الشربینی» با ضربات چاقو به نحوی شهید شد که همگان او را می دیدند ولی ندا با شلیک نامردانه یک منافق کشته شد.
۳- شهیده حجاب «مروه الشربینی» به همراه همسر رسمی و قانونی اش برای احقاق حقوق به دادگاه رفته بود ....
۴- شهیده حجاب «مروه الشربینی» در راه حقیقت و برای حفظ حجابش کشته شد اما ندا به خاطر کلافگی از گرمای ماشین استاد موسیقی و پیاده شدن از آن به قتل رسید!
۵- شهیده حجاب «مروه الشربینی» به دادگاه قانونی پناه برده بود .....
۶- شهادت شهیده حجاب «مروه الشربینی» در سکوت خبری مدافعین دروغین حقوق بشر گم شد ولی کشته شدن ندا در بوق های رسانه ای رفت تا بر علیه جمهوری اسلامی از آن استفاده شود.
۷- شوهر شهیده حجاب «مروه الشربینی» در دفاع از ناموسش جلو رفت و تیر خورد و در آستانه شهادت است اما نامزد ندا بعد از این حادثه با بی بی سی فارسی به مصاحبه پرداخت تا کشورش را ذلیل کند.
۸- از شهیده حجاب «مروه الشربینی» یادگاری بر جا مانده -پسرش- که راهش را ادامه خواهد داد اما راه ندا همچنان در حاله ابهام خواهد ماند.
۹- قاتل شهیده حجاب «مروه الشربینی» مشخص است و به سزای عملش خواهد رسید اما قاتل ندا از سوی سرویس های امنیتی انگلیس در مخفیگاه های امن به سر خواهد برد و شاید هیچگاه شناسایی نشود.
۱۰- شهیده حجاب «مروه الشربینی» را آلمان کشت و ندا را انگلیس!
۱۱- شهیده حجاب «مروه الشربینی» شهید راه حقیقت است اما ندا آقا سلطان کشته راه چیست؟!
به نقل ازسایت ایران حامی

چهارشنبه، تیر ۱۰، ۱۳۸۸

بيدل دهلوي

خبرگزاري فارس: با وجود آن كه براي بيدل دهلوي، در دهلي‌نو آرامگاهي بنا شده ‌است، اما برخي مي‌گويند اين شاعر پارسي‌گوي هندي در روستاي خواجه رواش كابل آرميده است.
به گزارش خبرنگار فارس، بيدل كه بزرگترين شاعر سبك هندي به شمار مي‌آيد، ‌روز پنج‌شنبه چهارم صفر سال 1133 ه‍.ق. در دهلي زندگي را بدرود گفت و در صحن خانه‌اش، در جايي‌ كه خودش تعيين كرده بود، دفن شد. گرچه درباره محل دفن بيدل دهلوي، نظرهايي مطرح است، اما با اين حال اكنون آرامگاه اين شاعر در محوطه‌اي كه «باغ بيدل» نام دارد، در پايتخت كشور هند قرار گرفته است. اين بنا در سال 1374 توسط دوستداران افغاني بيدل ساخته شده است. بيدل كه در كشورهاي افغانستان، قسمتي از تركستان چين، تاجكستان و ازبكستان بسيار محبوب است، علاوه بر بزرگ‌ترين شاعر سبك هندي، بزرگ‌ترين شاعر پارسي‌گوي در خارج از مرزهاي جغرافيايي ايران نيز محسوب مي‌شود. از بيدل كه در شعر و نثر سبك ويژه‌اي دارد، غير از ديوان غزليات آثار ارزشمند ديگري در دست است كه مهم‌ترين آنها عبارتند از: مثنوي عرفان، مثنوي محيط اعظم، مثنوي طور، معرفت، مثنوي طلسم حيرت، رباعيات، چهار عنصر (زندگينامه خود نوشت شاعر)، رقعات و نكات.
نمونه‌اي از شعر بيدل دهلوي در پي مي‌آيد:
چيزي از خود هر قدم زير قدم گم مي‌كنم
رفته‌رفته هر چه دارم چون قلم گم مي‌كنم
بي‌نصيب معني‌ام كز لفظ مي‌جويم مُراد
دل اگر پيدا شود، دير و حرم گم مي‌كنم
تا غبار وادي مجنون به يادم مي‌رسد
آسمان بر سر، زمين زير قدم گم مي‌كنم
دل، نمي‌ماند به دستم، طاقت ديدار كو؟
تا تو مي‌آيي به پيش، آيينه هم گم مي‌كنم
قاصد مُلك فراموشي كسي چون من مباد
نامه‌اي دارم كه هر جا مي‌برم گم مي‌كنم
بر رفيقان «بيدل» از مقصد چه سان آرم خبر؟
من كه خود را نيز تا آنجا رسم گم مي‌كنم