جمعه، تیر ۲۱، ۱۳۸۷


توضیح آیت‌الله خزعلی درباره شایعه معدن خاک قرمز هرمزگان
شهاب‌نیوز ـ آیت‌الله خزعلی طی گفتگویی اختصاصی با یک روزنامه داخلی به برخی شایعات منتشر شده در سایت‌های مخالف جمهوری اسلامی درباره وضعیت مالی خود و خانواده‌اش مخصوصاً ماجرای معدن خاک قرمز هرمزگان پاسخ داد.به گزارش خبرنگار شهاب‌نیوز، آیت‌الله خزعلی در این گفتگو با اشاره به شایعات مطرح شده گفت: «در زندگی مواظب بودم از حدود طلبگی خارج نشوم و الآن هم زندگی من زندگی طلبگی است و روی این جهت با فریاد بلند می گویم هر كس از من سراغ دارد در موضوع مال، در موضوع مربوط به دولت و بیت المال، من یك قدم به نفع خود برداشته ام به آنها جایزه خواهم داد». وی با اشاره با خبر تملک بر معدن خاک قرمز هرمزگان تاکید کرد: «در روزنامه ای دیدم از دوره خاك قرمز هرمزگان گفته اند كه این خاك برای آیت الله خزعلی است؛ من اینجا عرضه می دارم مال خزعلی است، برادرزاده من یك كاسب است، همه هم آنجا تصدیق دارند در مزایده ایشان بهترین نرخ را داد و دولت هم به ایشان واگذار كرد. دو سال هم تحت فشار و در زحمت بود بر اثر برخی مانع تراشی ها. بنابراین مال ایشان است ولی به نام بنده به اشتباه گفته شده است برای آیت الله خزعلی است». آیت‌الله خزعلی در ادامه این گفتگو که در شماره روز یک‌شنبه روزنامه کیهان منتشر شده است، افزود: «تأكید می كنم در این چند سال كه این خاك قرمز در دست ایشان است هر كس ردپای مرا ببیند- مستقیم یا غیرمستقیم- و اثبات كند حداقل من 10 ریال از آن استفاده كرده ام به او جایزه می دهم. بنده یك ساختمان نیم طبقه دارم، آن را به هر كسی كه بتواند این شایعات را ثابت كند، هدیه می دهم. ما همه اسیر مال، هوس و رتبه ایم مگر اینكه خداوند دست ما را بگیرد و عنایت كند، بحمدالله تا الآن خدا عنایت كرده و امیدوارم تا لحظه آخر عمر ما را به حال خود وانگذارد». وی در ادامه گفت: «اما راجع به ساختمان نیم طبقه ای كه من دارم باید بگویم آن در «باغ شاطر» است اما چرا رفتم بالاشهر و در میان مردم مؤمن اقامت نگزیدم، چون مثلا یك مقداری خوشگذرانی كنم؛ نخیر اینطوری نیست، سال 73 من در سن 69 سالگی سكته قلبی كردم، بیمارستان قلب بستری بودم، وقتی خوب شدم دكترها گفتند هوای تهران برای من سم و مضر است؛ لذا آنجا را درنظر گرفتیم و به اتفاق دامادهایم آنجا را ساختیم، در ضمن غریبه ای هم با ما مشاركت نداشت. نیم طبقه در طبقه اول آن ساختمان برای من است چون نتوانستم یك طبقه كامل بخرم؛ بنابراین تأكید می كنم هر كس اثبات كرد 10 ریال از خاك هرمزگان یا جای دیگر عائد من شده است یا من در مال دولت تصرف كرده ام من این نیم طبقه را به او خواهم داد». آیت‌الله خزعلی مجدداً تاکید کرد: «این نیم طبقه هم حاصل 50 سال منبری است كه می رفتم و با زحمت و تلاش خود به دست آوردم، ضمن آنكه یك ریال از سهم امام استفاده نكردم، یك ریال از دولت استفاده نكردم. این هم كه توضیح دادم برای این بود كه ذهن مردم تخریب نشود چرا كه خیال نكنند چون برخی روحانیون در قدرت وارد شده اند سوءاستفاده می كنند، لذا مجبور شدم برای اینكه ذهن مردم روشن شود توضیح دهم تا شائبه و شبهه را در مورد خودم برطرف كنم».

هیچ نظری موجود نیست: