پنجشنبه، فروردین ۰۶، ۱۳۸۸

طب سنتی ـ قسمت دوم

بد نیست این رو بدونید تمام اسانس‌های طبیعی کشورمون مثل اسطوخودوس، نعناع و آویشن و ... که در دوز بالا تهیه شده‌اند به مدت پنج سال از طرف کشورهای غربی پیش خرید شده‌اند. در ضمن خانواده سلطنتی انگلستان فقط از روش‌های درمانی طب سنتی کشور ما ایران استفاده می‌کنند و پزشک این خاندان یک هندی الاصل به نام رحمان شافی هستش که در ایران طب سنتی را فرا گرفته است و فقط از روش طب سنتی برای درمان استفاده می‌کنند و به همین جهت این دودمان عمر طولانی دارند.
بدون استثناء تمام اسانس‌ها شامل الکل متیلیک هستند و این به این معنی هستش که شما وقتی به کودک زیر 9 سال خود آدامس میدهید بعد از حدود 5 سال این الکل متیلیک که در دوز پائین در آدامس‌های مختلف قرار داده شده کم کم روی بینائی کودک شما تاثیر میگذارد و به اجبار کودک شما عینکی میشود.
البته بعد از 9 سالگی در هفته یک دفعه جویدن ادامس تاثیر چندانی روی بدن نمیگذارد. ولی حتما" از دادن آدامس به کودکان زیر 9 سال خود خودداری نمائید. برای کودکانی که مشکل تغذیه دارند و لاغر هستند و به زور غذا می خورند چه کنیم؟ اولا" به هیچ عنوان کودک را به زور وادار به خوردن نکنید. دوما" نوشیدنی‌های ترش طبیعی مثل آب آلو جنگلی و آب زرشک و آب انار و ... به طرز جذابی 45 دقیقه قبل از غذا باعث به اشتها دراومدن کودک شما خواهد شد، بطوری که دائم آویزون آشپزخانه میشوند. سوما" به کودک خود غذای سبوس دار بدهید! از ارائه نان‌های فانتزی و برنج بدون سبوس و شلتوک حتی المقدور خودداری کنید! همین باعث جود و احساس گرسنگی بلند مدت در کودک میشود.
گفتم نان، بد نیست بدونید الان توی بلاد ما چطور با بی معرفتی نان تهیه میکنند: نانوا به محض ورود به نانوائی، آرد فقیر از همه چیز را توی قدح ریخته و روی آن آب رها میکند و قدح را یک موتور چرخنده شروع به چرخاندن میکند. نشاسته بی همه چیز آرد خیس میخورد و پس از آن خمیر را روی تخته می‌اندازند و برای خمیر گیری آن را پهم می‌کنند و تند تند میگذارند توی تنور. در صورتی که برای پخت نان طبیعی باید خمیر برای پخت، 12 ساعت قبل اماده باشد تا گلوتن موجود در آن تجزیه شود و در مرحله اولیه بصورت مخمر عمل کند.
بعد نشاسته موجود در آرد به قند و دکسترین تبدیل می‌شود و اسید کربنیک تولید میکند و در نتیجه خمیر باد می‌کند و باعث خوب پخته شدن و تجزیه مطبوع ان در بدن میشود. اینطور که نانواها الان نان درست میکنند عامل ترش کردن معده (چاقی زودهنگام به دلیل عدم شکسته شدن گلوتن و نشاسته) میشود و زود شیکم آدما قلمبه میشه. بعد طفلکی‌ها فکر میکنند زیاد غذا خوردند و از خود و خوراکشون کم میکنند بلکه وزنشون زیاد نشه. در صورتی که دارند به بدن فقر ویتامین و مواد لازمه را تحمیل میکنند و در انتها هزار و یک درد و مرض.
به هر حال برای افرادی که مجبورند این نان‌ها را تحمل کنند، تشریف می‌برید گندم می‌خرید و توی پارچه نم دار بعد از شستن قرار میدهید. ظرف 3 روز این گندم تبدیل به جوانه گندم میشود. شب موقع صرف شام حتما" توی ماست جوانه گندم بریزید. (از جوانه ماش، شبدر و کنجد هم اگر استفاده کنید) این کار شما، فقر ویتامین‌ها و مواد لازم را برطرف میکند.
و اما مطلب آخر:
قدیما وقتی شب‌ها خوابم نمیبرد، مادرم یک لیوان شیر می‌آورد و میداد دستم میگفت: بخور! الان خوابت می‌بره. برام جالب بود که چرا خوردن شیر و ماست در شب اینطور آدم را زمینگیر و خواب میکنه؟ الان یاد گرفتم که کلسیم منبع آرامش برای ما آدم‌هاست! خانم‌هائی که موقع عادت ماهانه ستیزه جو، بی‌حوصله و پرخاشگر میشوند، عامل این رفتارشون کمبود کلسیم هستش که لااقل باید یک هفته این کلسیم را دریافت کنند. البته همه ما میدونیم که کلسیم در ماست و شیر و برگ شلغم و لوبیا چیتی و کشک وجود داره! ولی یک راه می‌خواهم بهتون یاد بدم که دارای یک منبع فوق غنی از کلسیم شوید. برای این منظور یک تخم مرغ را درسته حسابی بشورید و تمیز کنید. آن را در یک ظرف (ترجیحا" مسی) قرار بدهید و تا نصف اندازه آن را آبلیمو بریزید. پس از حدود 8 ساعت این آبلیمو سرشار از کلسیم هستش و میتونید توی سالاد و یا هر غذای دیگری از آن استفاده نمائید. و ظرف یک هفته مشکل شما به کل حل خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست: