پنجشنبه، مرداد ۲۴، ۱۳۸۷

آیات شیطانی دوم در راه است: رمان پورنوگرافیک درباره پیامبر اسلام و همسرش به چاپ می رسد
کتاب "جواهر مدینه" اثر شری جونز روزنامه نگار آمریکایی که به زندگی عایشه همسر حضرت محمد(ص) و عشق پیامبر اسلام به وی می پردازد احتمالا دوباره باعث موج اعتراضات مسلمانان خواهد شد. به دلیل ترس از واکنشهای جهانی، چاپ این کتاب به تأخیر افتاده است.
به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه به نقل از گازته وطن، انتشارات معروف راندوم هاوس آمریکا به دلیل ترس از واکنشها، انتشار این کتاب را که به آغاز ازدواج حضرت محمد با عایشه تا زمان مرگ پیامبر اسلام می پردازد و به کتاب آیات شیطانی دوم مشهور شده است به تأخیر انداخت. کتاب درباره مسائل خصوصی زندگی حضرت محمد و عایشه است.
انتشارات مزبور که برای این کتاب مبلغ یکصد هزار دلار به جونز پرداخته است نسخه ای از این کتاب را پیش از انتشار برای دنیس اسپلبرگ پروفسور اسلام شناس دانشگاه تکزاس فرستاد. کتاب قرار بود سه شنبه جاری به چاپ برسد.
دنیس اسپلبرگ که به نقد کتاب پرداخته است انرا یک اثر پورنوگرافیک نامیده است و اعلام کرده است احتمالا چاپ این کتاب واکنشهایی بسیار بیشتر از چاپ کاریکاتورهای توهین آمیز دانمارک و انتشار کتاب آیات شیطانی سلمان رشدی پیدا کند.
اسپلبرگ با اشاره به اینکه بعد از چاپ کتاب ممکن است امنیت ملی آمریکا به دست مسلمانان معتقد، به خطر بیفتد توصیه عدم انتشار کتاب را کرده است. انتشارات راندوم هاوس نیز به دلیل ترس از عکس العمل جهان اسلام انتشار کتاب را معوق نمود.
شری جونز، نویسنده کتاب نیز گفته است: محمد و عایشه یک عشق فوق العاده نسبت به یکدیگر داشته اند. خواهان حق صحبت به دیگر زنان محمد بودم.
پیش از این نیز فتوای قتل سلمان رشدی نویسنده هندی الأصل به دلیل چاپ کتاب آیات شیطانی در سال 1988 در انگلستان، داده شده بود. این فتوا برای اولین بار توسط امام خمینی رهبر ایران صادر شد. سلمان رشدی که برای سرش 2.8 میلیون دلار جایزه تعیین شده است مجبور به زندگی تحت حفاظت شد ضمن آنکه مترجم ژاپنی این اثر نیز به قتل رسیده است.

هیچ نظری موجود نیست: