جمعه، بهمن ۱۸، ۱۳۸۷

ازدواج چیست

ازدواج مثل شهر محاصره شده است. کسانی که داخل شهرند سعی دارند ازآن خارج و آنها که خارج هستند کوشش دارند که داخل شوند.
فرانکلین

زندگی زناشویی مثل تاتر است. مردم صحنه زیبا و آراسته آن را می بینند درحالی که زن و شوهر با پشت صحنه در هم ریخته و پر ماجرای آن سر و کار دارند.
فرانسیس بیکن

تا قبل از ازدواج فقط مرگ می تواند دو عاشق دلداده را از هم جدا کند اما بعد از ازدواج تقریبا هرچیزی می تواند سبب جدایی آنان شود.
سامرست موام

ازدواج با یک مرد مثل خریدن کالایی است که مدت‌ها مشتاقانه از پشت ویترین تماشایش کرده‌اید اما وقتی به خانه می‌رسید از خریدنش پشیمان می شوید.
جین کر

ازدواج برای کسانی که تصور می کنند صبح روز بعد از آن، آدم دیگری می شوند موضوعی ناامیدکننده است.
ساموئل راجرز

مجردان بیشتر از متاهلین درباره زنان اطلاع دارند چون اگر نداشتند آنها هم ازدواج می کردتد.
اچ.ال.منکن

مرد با ازدواج روی گذشته‌اش خط می کشد ولی زن باید روی آینده خود خط بکشد.
سینکلر لوییس

قبل از ازدواج، مرد قبل از خواب به حرف‌هایی می اندیشد که شما گفته‌اید اما بعد از ازدواج ، مرد قبل از این که شما حرف بزنید به خواب می رود.
هلن رولان

هیچ گاه ازدواج نکردم چون سه حیوان خانگی داشتم که دقیقا نقش یک شوهر را به تناوب برایم ایفا می کردند. یک سگ داشتم که هر روز صبح غرغر می کرد.یک طوطی داشتم که تمام بعداز ظهر بد و بیراه می گفت و یک گربه که همیشه دمدم‌های صبح به خانه باز می گشت.
ماری کورلی

زنان با این آرزو با مردان ازدواج می کنند که مردان تغییر کنند... که نمی کنند. مردان با این آرزو با زنان ازدواج می کنند که زنان تغییر نکنند... که می کنند. خیلی بامزه است، هنگامی که زنان از ازدواج خود داری می کنند اسمش را می گذاریم عشق به استقلال اجتماعی اما وقتی مردان از ازدواج خودداری می کنند به آن می گوییم ترس از مسوولیت اجتماعی.
وارن فارل

اگر می خواهی برای یک روز معذب باشی مهمان دعوت کن. اگر می خواهی یک سال عذاب بکشی پرنده نگه دار و اگر می خواهی مادام العمر در عذاب باشی ازدواج کن.
ضرب المثل چینی

هیچ نظری موجود نیست: