پنجشنبه، فروردین ۱۳، ۱۳۸۸

شغل دوم ستارگان فوتبال ایران

۱- جواد نكونام در راه واردات عطر و پوشاك
جواد نكونام . خوش پوشي و خوش تيپي ، هم مي تواند براي آدم دردسر ساز شود و هم كارساز، فعلاً كه براي جواد بدجوري كارساز و پولساز شده و جواد در امر واردات عطر و پوشاك فعاليت خوبي دارد. ضمناً آقا جواد به اتفاق چند تن از دوستانش يك شركت توليد پوشاك و لوازم ورزشي تاسيس كرده است.
2- نيما نكيسا رستوران دارد!
روح لطيف نيما نكيسا ، او را وارد عرصه هنر كرده و آنطور كه شنيده ايم بزودي كاست سنگربان سابق تيم ملي روانه بازار موسيقي خواهد شد. البته فعاليت غير ورزشي نكيسا فقط به هنر و موسيقي ختم نمي شود . نيم خان با همكاري پدرش اداره يك رستوران شیک و مدرن را در خيابان فراهاني برعهده دارد. خوش تيپي نيما باعث شده كار و كاسبي اش بگيرد.
3- يحيي گل محمدي صاحب يك آرايشگاه مجهز
يحيي گل محمدي ، مدافع اسبق تيم صباباطري از آن دست فوتباليست هايي است كه همواره دور حاشيه را خط كشيده و بي سر و صدا به زندگي و كار خود مشغول است . او به همين چند روزه شهرت و قدرت دلخوش نكرده و اداره يك آرايشگاه مجهز به نام هنر پرشيا را بر عهده دارد. ضمن اينكه آقا يحيي در امور خيريه نيز پيشقدم است و آنطور كه شنيده ايم هزينه يك موسسه خيريه را تامين مي كند.
4- كريم باقري ، بازرگان فرش !
كريم باقري ، هافبك صاحب نام تيم پرسپوليس ، كه زماني فوتبالش هم مثل فرش شهرش زبانزد عام و خاص بود در كنار شوت زدن و دويدن و پاس دادن در زمين چمن در امر صادرات فرش و ارز آوري براي كشور تجربه و تبحر بالايي دارد. كريم خان همراه پدر همسرش يكي از تجار معروف فرش ايران و به خصوص تبريز در دنياست!
5- دين محمدي ، كاسب در ميلاد نور
چندين سال حضور در استقلال و سابقه حضور دو ساله در فوتبال باشگاهي آلمان ، گذشته از تجربيات فني و حرفه اي فراوان براي سيروس خان ، از لحاظ مادي هم براي هافبك ريز نقش پگاهي ها سودآور بود. سيروس ، سرمايه اش را كه هم ريالي است و هم ارزي در كار توليد پوشاك به كار انداخته و يك موسسه توليد پوشاك را اداره مي كند . البته يك باب مغازه در پاساژ ميلاد نور و در جوار هم قطاراني چون ميناوند ، پيرواني و دايي نيز از ديگر سرمايه گذاري هاي جناب سيروس خان است كه در آن به عرضه پوشاك ورزشي مي پردازد
6- تجارت تهران در قبضه علي دايي
علي دايي ، سر مربي تيم ملي همانطور كه در زمين سبز عناوين و ركوردهاي ملي و بين المللي را تصاحب كرده ، در زمينه سودآور اقتصادي سرمايه گذاري هاي كلاني انجام داده است . مشاركت در ساخت يك شهرك توريستي در اطراف چالوس ، مالكيت چندين فروشگاه و گالري كفش و لباس در مراكز خريد يوسف آباد ، منيريه ، ميدان محسني و ميلاد نور و همچنين اداره موسسه توليدي پوشاك ورزشي دايي ، مشغله هايي است كه بعد از فوتبال ذهن دايي را به خود مشغول كرده است.
7-عليرضا نيكبخت واحدي پوشاك توليد مي كند !
عليرضا نيكبخت واحدي ، مهاجم برسبوليس بيشتر از آنكه به فكر آينده اش باشد ، به تيپ و مد و ظاهرش مي رسد و فرصت چنداني براي پرداختن به امور تجاري ندارد . البته گويا به تازگي شم تجاري نيكي هم تقويت شده و شنيديم وي در يك موسسه توليد پوشاك مشاركت و سرمايه گذاري كرده است. البته حالا كه او به ليگ امارات رفته و عضو تيم الوصل شده ، بيشتر از اينها مي تواند به فكر آينده اش باشد.
8- خداداد عزيزي مسلط در تجارت جهاني !
خداداد عزيزي ، مربي بيام همانطور كه در زمين فوتبال تند و تيز است ، در عرصه تجارت نيز يد طولايي دارد و به قول معروف زير و بم كار را مي داند . خداداد علاوه بر مالكيت يك گالري طلافروشي در خيابان كريم خان زند ، صاحب يك شركت توليد قطعات يدكي اتومبيل در سنگاپور نيز هست و در دبي هم سرمايه گذاري هاي خوبي انجام داده و فعلاً او تنها رقيب علي دايي است.
9- رسول خطيبي ورزشگاه مي سازد!
رسول خطيبي ، مهاجم آذري تيم سپاهان اصفهان آنقدر به فوتبال و توپ و تور علاقه دارد كه حتي سرمايه گذاري هايش هم يكجوري به فوتبال و ورزش ربط پيدا مي كند . مهاجم تبريزي سپاهان ، پروژه ساخت يك مجموعه ورزشي را در تبريز آغاز كرده و نظارت بر چگونگي انجام كار اين مجموعه و تامين هزينه هاي آن مهمترين مشغله خطيبي بعد از فوتبال است.
10- پژمان نوري در آستانه آپارتمان سازي !
پژمان نوري ، هافبك تيم پيروزي پسر ارشد خانواده اي است كه املاك زيادي در شمال دارند اما پژمان علاقه اي به كشاورزي و زمين داري ندارد. از قرار معلوم پژمان هم نان را در ساخت و ساز مي بيند. او قصد دارد در قطعه زميني كه در اختيارش است ، آپارتمان سازي كند البته در فصل بهار! در اين مدتي هم كه بيكار بوده سرش با خواهرزاده اش و مراقبت و پرستاري از او گرم بوده ، مثل اينكه پژمان خان در رشته پرستاري استعداد بسيار خوبي دارد!
11- حسين كعبي براي خودش ارباب است
حسن كعبي ، هافبك ملي پوش تيم ملي هم سود و پول را در صنعت پر رونق خريد و فروش ملك و ساخت و ساز ديده است . آنطور كه خود حسين مي گفت او چند باب مغازه و منزل دارد كه با اجاره و رهن آنها كاسبي كوچكي براي خودش دست و پا كرده است.
12- سر و كار عليرضا منصوريان با كامپيوتر !
عليرضا منصوريان ، هافبك اسبق استقلال ، دو سال حضور در آلمان و فوتبال ماشيني و حساب شده ژرمن ها ، حسابگري علي منصوريان را هم تقويت كرد ، به طوري كه اين بازيكن مارك هايش را در بازار پر رونق كامپيوتر سرمايه گذاري كرد. اگر خريدار قطعات و لوازم كامپوتر هستيد ، حتماً سري به فروشگاه منصوريان واقع در چهار راه ولي عصر بزنيد.
13- پژمان جمشيدي گالري عطر و ادكلن دارد
پژمان جمشيدي ، هافبك تيم پاس علاوه بر اينكه بعد از چندين سال تحصيل در رشته عمران هنوز موفق به اخذ مدرك نشده و دائماً به خاطر پاس كردن واحدهاي درسي دنبال اساتيد خود است ، بخشي از وقتش را هم در گالري عطر و ادكلن فروشي اش كه در كرج واقع است ، مي گذراند.
14- مهدي هاشمي نسب در فكر افتتاح پيتزافروشي
مهدي هاشمي نسب ، مدافع پیام خراسان و بازيكن پر شر و شور سالهاي گذشته استقلال و پرسپوليس حالا به يك بازيكن بي حاشيه و آرام تبديل شده و حسابي به فكر آينده خود است . واردات لوازم آرايشي و بهداشتي آقا مهدي را راضي نكرده و حالا او قصد دارد يك پيتزافروشي داير كند ، البته اينكه كجا و با كي هنوز معلوم نيست ، اما احتمالاً يكي از پر رونق ترين پيتزافروشي هاي تهران از آن گلزن ترين مدافع فوتبال ايران خواهد شد.
15- پيتزافروشي محمد برزگر غوغا مي كند
محمد برزگر ، در عرصه كار و فعاليت غير ورزشي ، بسيار كوشاست . محمدآقا در خيابان گيشا يك پيتزا فروشي شيك و پررونق دارد
16 – يدالله اكبري شغل نان و آب داري دارد
به نظر مي رسد ، شم اقتصادي فوتباليست ها خيلي بالاست . چون يدالله اكبري هم مثل بعضي از همقطارانش ، سرمايه اش را در كار ساخت و ساز ساختمان كه سود كلاني هم دارد ، به كار انداخته است. خدا كند معماري يدي هم مثل فوتبالش ظريف و خوب باشد.
17- افشين پيرواني سهامدار جورابان
افشين پيرواني ، حتماً تاكنون پيراهن و پوشاك ورزشي با مارك جورابان را ديده ايد ! حتماً هم مي دانيد بخشي از سهام اين شركت معتبر توليد پوشاك ورزشي متعلق به افشين خان است. البته مشاركت در توليدي جورابان يكي از مشغله هاي پيرواني است و مدافع شيرازي سرخپوشان يك گالري پوشاك و كفش ورزشي هم در ميدان محسني دارد.
18- حامد كاويانپور ، نمايشگاه دار اتومبيل
حامد كاويانپور ، هافبك سابق ملي پوش تيم پرسپوليس بعد از بازگشت از امارات و حضور مجدد در پرسپوليس ، يك مدرسه فوتبال تاسيس كرد كه همه امكانات و سهام آن متعلق به خودش است. در كنار آموزش فوتبال به نونهالان علاقمند ، آقا حامد ، در كار خريد و فروش اتومبيل هم فعال است و اتفاقاً اتومبيل هاي لوكس و گرانقيمتي هم در دست و بالش دارد.
19- حميد استيلي با پيرواني شريك است حميد استيلي ، مربي سابق تيم پرسپوليس نيز مثل همبازي سابقش ( افشين پيرواني ) در بخشي از سهام شركت توليدي جورابان شريك است اما اينكه چند درصد از سهام شركت توليدي جورابان شريك است اما اينكه چند درصد از سهام متعلق به حميدخان است ما بي اطلاعيم . ضمن اينكه حميدخان در امر تجارت وادرات كالا هم كم و بيش فعاليت دارد .

هیچ نظری موجود نیست: